Jak być dobrym menedżerem
- Kategoria:
- biznes, finanse
- Wydawnictwo:
- Bookplan.pl
- Data wydania:
- 2022-07-01
- Data 1. wyd. pol.:
- 2022-07-01
- Liczba stron:
- 255
- Czas czytania
- 4 godz. 15 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788396454409
- Tagi:
- menedżer kierowanie zarządzanie CEO
Ta książka jest pomocą oferowaną wszystkim, którzy czują się zagubieni
i przerażeni nieznanymi dotąd problemami , jakie pojawiły się w momencie
awansu menedżerskiego. Odpowiada ona nie tylko na te wyzwania,
przed którymi stanąłem na początku zawodowej kariery, ale opisuje wiele
przypadków i zdarzeń napotkanych na długiej i różnorodnej kierowniczej
ścieżce. Miałem bowiem możliwość zarządzania ludźmi w wielu branżach,
dziedzinach, w różnych krajach i kulturach organizacyjnych.
Książka Jak być dobrym menedżerem nie jest zatem wytworem konsultanta,
szkoleniowca, psychologa biznesu czy innej osoby zgłębiającej teoretyczne
aspekty zarządzania. Praktycznie każdą opisywaną tu sytuację
przeżyłem na własnej skórze i zmuszony byłem do jej rozwiązania. Opisuję
blisko 30 różnych studiów przypadków i wiele drobniejszych przykładów
ilustrujących zamieszczone rozważania.
Publikacja ta jest jednak wyjątkowa nie tylko dlatego, że przedstawia
konkretne sposoby postępowania w wielu mniej czy bardziej typowych sytuacjach
związanych z kierowaniem. Również, a może przed wszystkim
chciałem przekazać pewne trudne do uchwycenia wartości, które sprawiają,
że z potencjalnie sprawnego menedżera, stajemy się prawdziwie
charyzmatycznym przywódcą, liderem, który jest w stanie natchnąć swój
zespół do osiągania fantastycznych rezultatów, i takim, który jest pamiętany
jako wzór i postać godna naśladowania.
Pierwszą część książki rozpoczynam przypadkiem awansu osoby, która
nie miała predyspozycji do zarządzania innymi. W dalszej kolejności opisuję
profil menedżerski, pożądane zdolności, niezbędne kompetencje, style
kierowania, ale i występujące patologie.
W części drugiej przedstawiam główne elementy procesu kierowania,
czyli to, z czym każdy menedżer będzie się stykał w swojej pracy na co dzień.
Wyjaśniam, dlaczego niektóre funkcje zarządzania realizujemy chętniej,
a z innymi mamy wyraźne problemy. Jest tu sporo sugestii i pomysłów na
usprawnienie własnych procedur. Część trzecia opisuje okres pierwszych
dni po awansie. Zawiera również moje przemyślenia co do planowania
kariery zawodowej. W części czwartej zawarłem praktyczne aspekty zarządzania
własnym zespołem. Począwszy od dbania o wizerunek własny
i pracodawcy, poprzez zagadnienia awansów, podwyżek i zwolnień, aż po
trudne kwestie mobbingu, molestowania czy korupcji.
Część piąta z kolei to nasze relacje z przełożonymi. To sposoby raportowania,
prezentacji wyników ich interpretacji i oceny. W tej części przedstawiam
także moje opinie na temat work-life balance, jak również staram się
przygotować Czytelników na okoliczność czarnego scenariusza redukcji.
W końcu część szósta to kilka praktycznych technik organizatorskich,
przydatnych zwłaszcza w kontekście szeroko ostatnio spotykanej pracy
zdalnej. Zamieszczam tu także najbardziej znane narzędzia wspomagające
analizę problemu, ułatwiające podejmowanie decyzji i umożliwiające zarządzaniem
stresem, stanem nierozłącznie związanym z funkcją menedżera.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 2
Cytaty
Uważa się, że patologie w kierowaniu zdarzają się zwłaszcza w mniejszych firmach zarządzanych bezpośrednio przez właściciela. Ale chociażby zamieszczone tu przykłady dotyczą dużej sieci sklepów. Niestety, również w środowiskach międzynarodowych korporacji, o teoretycznie wysokich standardach, występuje fatalne zarządzanie, często graniczące z mobbingiem. Są to oczywiście o wiel...
Rozwiń
OPINIE i DYSKUSJE
Książka jest unikalnym poradnikiem dla młodych menedżerów, ponieważ zawiera rady i wskazówki od wieloletniego praktyka, który zarządzał ludźmi w różnych branżach, od IT poprzez logistykę, obsługę klienta, planowanie aż do dużych sieci handlowych.
Jest tu mnóstwo studiów przypadków i przykładów sytuacji nie opisywanych nigdzie indziej.
Może być przydatna także szkoleniowcom, szukającym inspiracji do własnych wystąpień.
Książka jest unikalnym poradnikiem dla młodych menedżerów, ponieważ zawiera rady i wskazówki od wieloletniego praktyka, który zarządzał ludźmi w różnych branżach, od IT poprzez logistykę, obsługę klienta, planowanie aż do dużych sieci handlowych.
więcej Pokaż mimo toJest tu mnóstwo studiów przypadków i przykładów sytuacji nie opisywanych nigdzie indziej.
Może być przydatna także...